Deklaracja dostępności

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY IM. PRZYJACIÓŁ DZIECI W LUBINIE zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.soszw.lubin.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest niezgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Na stronie występują błędy : (powód: - filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, - część plików nie jest dostępnych cyfrowo, - brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów - pliki multimedialne nie posiadają napisów i audiodeskrypcji. - brak lub nieprawidłowe treści opisów alternatywnych zdjęć / grafik. - brak możliwości zmiany kontrastu strony Oświadczenie sporządzono dnia: [ 2025-03-20 ]. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Data publikacji strony internetowej: [ 2014-10-20 ]. Data ostatniej istotnej aktualizacji: [ 2025-03-20 ].)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ

ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Nazwa i adres podmiotu publicznego

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Przyjaciół Dzieci, Al. Komisji Edukacji Narodowej 6, 59-300 Lubin

Numer identyfikacyjny REGON

00109847800000

Stan w dniu 01.01.2025 r.

Termin przekazania: do 31.03.2025 r.

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu

osrodek@soszw.lubin.pl

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz

r.zgrzeblak@soszw.lubin.pl

Telefon kontaktowy

767497271

Data

2025-03-25

Miejscowość

Lubin

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo

WOJ. DOLNOŚLĄSKIE

Powiat

Powiat lubiński

Gmina

Lubin (gmina miejska)

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:

2

1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?

[ X ] W części budynków tak, w części nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne:

2

2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?

[ X ] TAK

3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?

[ X ] NIE

4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?

[ X ] TAK

5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?

[ X ] TAK

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej

 

 

Dział 2. Dostępność cyfrowa

1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

Liczba stron: 2

Liczba aplikacji: 0

Zgodność stron z wymogami UdC

www.soszw.lubin.pl

status [ X ] Niezgodna

data sporządzenia 2025-03-20

www.bip.soszw.lubin.pl

status [ X ] Niezgodna

data sporządzenia 2025-03-20

2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności

Liczba stron: 0

Liczba aplikacji: 0

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej

Brak tekstu odczytywanego maszynowo

Treści na stronie nie są publikowane zgodnie z wymogami ustawy,

Zdjęcia i obrazki na stronie nie zawierają odpowiednich znaczników ALT

Struktura treści znaczników H1 do H3 jest niepoprawna

Dokumenty pdf, doc, docx zamieszczone na stronie nie są dostępne cyfrowo

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych

sposobów/środków wspierających komunikowanie się?

a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK

b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK

c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości

SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] TAK

d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów

internetowych [ X ] NIE

e. Przesyłanie faksów [ X ] NIE

f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub

aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE

g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] TAK

h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE

2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle

indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?

[ X ] NIE

Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:

2

3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej

działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

a. tekstu odczytywalnego maszynowo?

[ X ] NIE

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?

[ X ] NIE

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?

[ X ] TAK

4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?

[ X ] NIE

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

1.    Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci innej osoby

[ X ] NIE

2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?

[ X ] NIE

3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?

[ X ] NIE

4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?

[ X ] NIE

Dział 5

Informacje o otrzymanych wnioskach /żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowaniach skargowych

1.    Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.0.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej  i/ lub informacyjno-komunikacyjnej

[ X ] NIE

2.    Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021r. do 01.01.2025r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 do 01.01.2025 r.(aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał skargę na brak dostępności cyfrowej?( na podstawie art. 18 UdC)

[ X ] NIE

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Jędrzej Bajer

Telefon: Sekretariat :
tel. (76) 749-72-72

Grupy wychowawcze:
tel. (76) 7208512
Adres szkoły: Al. Komisji Edukacji Narodowej 6
59-300 Lubin
Sekretariat: SEKRETARIAT- czynny Pon.-Pt. 7:00-15:00
tel. 76 749-72-71
e-mail:
osrodek@soszw.lubin.pl

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

osrodek@soszw.lubin.pl

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Ośrodek dysponuje dwoma budynkami w których zapewnione są częściowo wolne od barier przestrzenie komunikacyjne

Dostosowanie wejść do budynków

Główne wejście do budynku wyposażone jest w windę która obsługuje 2 obiekty połączone klatką schodową centralną.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze umożliwiają komunikację osobom poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku znajdują się toalety dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową – na każdej kondygnacji.

Dostosowanie schodów

dostępne

Dostosowanie wind

w budynku znajduje się winda w centralnym punkcie .

Dostępność pochylni

Dla osoby na wózku inwalidzkim zamontowane są rampy podjazdowe.

Dostępność platform

W budynku szkoły nie ma zamontowanych platform.

Dostosowanie parkingów

Na terenie placówki jest parking z wyznaczonym miejscem postojowym dla pojazdów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Busy mają zgodę na wjazd z osobami z dysfunkcjami ruchu na dziedziniec budynku.

Dostosowanie toalet

Toalety dla osób niepełnosprawnych wykonane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach Do Ośrodka może wejść osoba z psem asystującym

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak informacji głosowych. Wsparciem dla osób z trudnością w czytaniu są oznaczenia wszystkich pomieszczeń w formie piktogramów.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak , pętli indukcyjnych

Dostępność tłumacza języka migowego

Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informacją należy zawrzeć. Na terenie Ośrodka jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność tyflomapy

Brak dostępu do tyflomapy

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 września 2020 09:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Szymczak
Ilość wyświetleń: 783
26 marca 2025 10:34 (Robert Zgrzeblak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
26 marca 2025 10:26 (Robert Zgrzeblak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
26 marca 2025 10:25 (Robert Zgrzeblak) - Aktualizacja deklaracji dostepności.