SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY IM. PRZYJACIÓŁ DZIECI W LUBINIE zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.soszw.lubin.pl.
Strona internetowa jest niezgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Przyjaciół Dzieci, Al. Komisji Edukacji Narodowej 6, 59-300 Lubin
Numer identyfikacyjny REGON
00109847800000
Stan w dniu 01.01.2025 r.
Termin przekazania: do 31.03.2025 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
osrodek@soszw.lubin.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
r.zgrzeblak@soszw.lubin.pl
Telefon kontaktowy
767497271
Data
2025-03-25
Miejscowość
Lubin
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
Powiat
Powiat lubiński
Gmina
Lubin (gmina miejska)
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
2
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?
[ X ] W części budynków tak, w części nie
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne:
2
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?
[ X ] TAK
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
[ X ] NIE
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?
[ X ] TAK
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
[ X ] TAK
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
Liczba stron: 2
Liczba aplikacji: 0
Zgodność stron z wymogami UdC
status [ X ] Niezgodna
data sporządzenia 2025-03-20
status [ X ] Niezgodna
data sporządzenia 2025-03-20
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
Liczba stron: 0
Liczba aplikacji: 0
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
Brak tekstu odczytywanego maszynowo
Treści na stronie nie są publikowane zgodnie z wymogami ustawy,
Zdjęcia i obrazki na stronie nie zawierają odpowiednich znaczników ALT
Struktura treści znaczników H1 do H3 jest niepoprawna
Dokumenty pdf, doc, docx zamieszczone na stronie nie są dostępne cyfrowo
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych
sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK
b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości
SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] TAK
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów
internetowych [ X ] NIE
e. Przesyłanie faksów [ X ] NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub
aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] TAK
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle
indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
[ X ] NIE
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
2
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej
działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
[ X ] NIE
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
[ X ] NIE
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
[ X ] TAK
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
[ X ] NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci innej osoby
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
[ X ] NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?
[ X ] NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
[ X ] NIE
Dział 5
Informacje o otrzymanych wnioskach /żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowaniach skargowych
1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.0.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/ lub informacyjno-komunikacyjnej
[ X ] NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021r. do 01.01.2025r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 do 01.01.2025 r.(aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał skargę na brak dostępności cyfrowej?( na podstawie art. 18 UdC)
[ X ] NIE
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Jędrzej Bajer
Telefon: | Sekretariat : tel. (76) 749-72-72 Grupy wychowawcze: tel. (76) 7208512 |
Adres szkoły: | Al. Komisji Edukacji Narodowej 6 59-300 Lubin |
Sekretariat: | SEKRETARIAT- czynny Pon.-Pt. 7:00-15:00 tel. 76 749-72-71 e-mail: osrodek@soszw.lubin.pl |
osrodek@soszw.lubin.pl
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Ośrodek dysponuje dwoma budynkami w których zapewnione są częściowo wolne od barier przestrzenie komunikacyjne
Główne wejście do budynku wyposażone jest w windę która obsługuje 2 obiekty połączone klatką schodową centralną.
Korytarze umożliwiają komunikację osobom poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku znajdują się toalety dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową – na każdej kondygnacji.
dostępne
w budynku znajduje się winda w centralnym punkcie .
Dla osoby na wózku inwalidzkim zamontowane są rampy podjazdowe.
W budynku szkoły nie ma zamontowanych platform.
Na terenie placówki jest parking z wyznaczonym miejscem postojowym dla pojazdów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Busy mają zgodę na wjazd z osobami z dysfunkcjami ruchu na dziedziniec budynku.
Toalety dla osób niepełnosprawnych wykonane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach Do Ośrodka może wejść osoba z psem asystującym
Brak informacji głosowych. Wsparciem dla osób z trudnością w czytaniu są oznaczenia wszystkich pomieszczeń w formie piktogramów.
Brak , pętli indukcyjnych
Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informacją należy zawrzeć. Na terenie Ośrodka jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.
Brak dostępu do tyflomapy
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Przyjaciół Dzieci